Verhuiscode of verhuizen?

Wat is een verhuiscode of token?

Het verhuizen van je domein:
Als je je domeinnaam wilt verhuizen naar een andere provider dan heb je daarvoor een verhuiscode (token) nodig. Op basis van de verhuiscode wordt gecontroleerd of jij de eigenaar van de domeinnaam bent en of de domeinnaam verhuist mag worden.

Verhuiscode aanvragen
Verhuis je je domeinnaam naar een andere provider, dan ontvang je de verhuiscode van je provider per e-mail. Let op: de website leverancier ontvangt deze code niet, alleen jij als domein houder ontvangt deze.

Domeinnaam opzeggen voor verhuizing
Geef bij je opzegging bij je provider aan dat je de domeinnaam wilt verhuizen. Je producten blijven actief tot het einde van je looptijd. Hoe lang of per wanneer dat is dien je zelf in de gaten te houden.

Ontvangstbevestiging?
Zodra je provider de opzegging heeft ontvangen stuurt men een bevestiging naar je e-mailadres. Heb je deze e-mail met je verhuiscode na tien werkdagen nog niet ontvangen? Neem dan contact met ons op om je te begeleiden bij dit proces. Indien je later alsnog besluit om niet (meer) te verhuizen dan dien je zelf in contact te treden met je hosting provider, dit kunnen wij helaas niet voor je doen.

Informatie van de huidige provider & website leverancier: de huidige provider en website leverancier zijn gehouden om jou alle relevante informatie te verstrekken die gemoeid gaan met het verhuizen van je domein. Denk hierbij aan de effecten van de verhuizing zoals mail, inhoud van contracten, copyright zaken en zo meer.

Start je verhuizing ruim op tijd, maak tijdig een afspraak met ons
Wij adviseren je om de verhuizing ruim voor het einde van de looptijd van je hostingpakket te starten. Je hebt dan genoeg tijd om alles te regelen en je website te laten ontwikkelen, terwijl je domeinnaam, e-mail (en website) online blijven staan bij je provider. Je blijft zelf verantwoordelijk voor je domein(en) en e-mail.

Email nieuwe hosting
Van ons ontvang je ruim op tijd de nieuwe instellingen voor de mail en ondersteunen we je naar behoefte. Door middel van een screencast en instructie via mail bent u zelf in staat om de nieuwe instellingen te activeren. Indien u hulp nodig heeft dan kunt u dit ruim van te voren aangeven voorafgaand aan de verloopdatum van uw oude contract.